Strona główna

Od 1 stycznia 2018 r. strona nie jest aktualizowana.

Tematyka wolności słowa została przeniesiona na stronę główną
Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, dostępną na: www.hfhr.pl

Farfał to nie „aktualny” zarząd TVP PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dominika Bychawska   
Środa, 30 Wrzesień 2009 14:46
Sądowa walka o telewizję publiczną. Ostatnie zarządzenie Krajowego Rejestru Sądowego jest niekorzystne dla Piotra Farfała

Wbrew oczekiwaniom Krajowy Rejestr Sądowy nie rozstrzygnął wczoraj, kto jest szefem TVP. Ale jedno z zarządzeń sądu może się okazać korzystne dla Bogusława Szwedy, wybranego dziesięć dni temu na p. o. prezesa TVP.

Chodzi o odpowiedź na wnioski, które do sądu wysłał nieuznający odwołania dotychczasowy szef telewizji Piotr Farfał. Jeden z nich dotyczył wykreślenia z rejestru prof. Ewy Nowińskiej, która zrezygnowała z zasiadania w radzie nadzorczej TVP.

Wczoraj KRS wydał zarządzenie, w którym wezwał telewizję publiczną do uzupełnienia braków formalnych w tym wniosku. Sąd chce, aby wniosek podpisał aktualny zarząd „zgodnie ze sposobem reprezentowania spółki”.

O kogo chodzi? Jak poinformowano „Rz” w KRS, pod wnioskiem widniał podpis Piotra Farfała jako jednoosobowego zarządu.

– Sąd daje do zrozumienia, że pan Farfał nie jest aktualnym zarządem spółki i nie jest legitymowany do udziału w tym postępowaniu – ocenia zarządzenie KRS prof. Tomasz Siemiątkowski, kierownik Katedry Prawa Handlowego SGH.

Bogusław Szwedo zarządzenia KRS komentować nie chciał, bo czeka na jego ostateczną decyzję w sprawie rejestracji nowego zarządu TVP.

Nowy zarząd, mimo zamieszania, od czasu gdy Farfał nie wpuścił go do budynku TVP, obraduje w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Jak dowiedziała się „Rz”, wczoraj podjął decyzję o cofnięciu pełnomocnictwa dwóm dyrektorom TVP: Wojciechowi Bosakowi (szef biura zarządu) i Tomaszowi Moniuszce (szef biura prawnego).

Dwuwładzę w TVP może zakończyć tylko decyzja KRS. Kiedy zostanie podjęta? Nie wiadomo, ponieważ sąd wciąż czeka na wniosek Ministerstwa Skarbu, które chce być stroną w postępowaniu dotyczącym rejestracji władz TVP. W piątek resort przesłał faks w tej sprawie, a tego samego dnia wysłał oryginał pocztą. Jednak dopiero teraz dotarł on do sądu.

Co ciekawe, we wniosku resort podał błędne nazwisko członkini nowego zarządu TVP. Zamiast nazwiska Małgorzaty Wiśnickiej-Hińczy jako członek nowego zarządu figuruje w nim Beata Kozłowska-Chyła (członkini rady nadzorczej TVP).

– Tę zamianę należy traktować w kategorii omyłki i nie powinna ona mieć wpływu na meritum postępowania – przekonuje rzecznik MSP Maciej Wewiór.

Spór o TVP mógłby zakończyć nowy projekt ustawy medialnej, który chcą przygotować artyści, twórcy i dziennikarze z Komitetu Obywatelski Mediów Publicznych. Wczoraj w Radiu Tok FM szef Kancelarii Prezydenta Władysław Stasiak i minister kultury Bogdan Zdrojewski zadeklarowali, że ten projekt może liczyć na zainteresowanie zarówno Lecha Kaczyńskiego, jak i PO.

Źródło: Rzeczpospolita (30 września 2009)
 
pomorskie zachodniopomorskie warmińsko-mazurskie podlaskie mazowieckie kujawsko-pomorskie lubuskie wielkopolskie łódzkie dolnośląskie opolskie śląskie świętokrzyskie małopolskie podkarpackie lubelskie