Strona główna

Od 1 stycznia 2018 r. strona nie jest aktualizowana.

Tematyka wolności słowa została przeniesiona na stronę główną
Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, dostępną na: www.hfhr.pl

Telewidzowie odetchną z ulgą PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wiktoria   
Niedziela, 13 Czerwiec 2010 20:14
Reklamy w radiu i telewizji nie mogą być głośniejsze niż poprzedzające je programy. Nadawcy będą z tego rozliczani przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Jeśli reklamy będą zbyt głośne, nadawcom dotkną kary finansowe.

Głośna reklama od lat jest zmorą widzów. Liczne skargi napływają do KRRiT, a w 2006 r. interweniował w tej sprawie Rzecznik Praw Obywatelskich, który podkreślał, że "spokój psychiczny", który burzy nagłe natężenie dźwięku reklam, "należy niewątpliwie do otwartego katalogu dóbr osobistych chronionych na podstawie art. 23 Kodeksu cywilnego".Podobnie KRRiT podkreśla, że nadmierna głośność dźwięków oraz jej nagłe skoki "w niezaprzeczalny sposób naruszają komfort psychiczny odbiorcy w czasie emisji programu".
Problem rozwiązać ma wchodząca jutro w życie nowelizacja rozporządzenia Krajowej Rady o działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych.

Poziom dźwięku badać mają sami nadawcy.Deklaracje nadawców zweryfikuje KRRiT.


Źródło: Rzeczpospolita (  13 czerwca 2010 r.)-
http://www.rp.pl/artykul/15,493526_Koniec_ze_zmora_telewidzow.html

 
pomorskie zachodniopomorskie warmińsko-mazurskie podlaskie mazowieckie kujawsko-pomorskie lubuskie wielkopolskie łódzkie dolnośląskie opolskie śląskie świętokrzyskie małopolskie podkarpackie lubelskie