Strona główna

Od 1 stycznia 2018 r. strona nie jest aktualizowana.

Tematyka wolności słowa została przeniesiona na stronę główną
Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, dostępną na: www.hfhr.pl

KRRiT do nadawców: nie reklamujcie serwisów społecznościowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dominika Bychawska   
Czwartek, 28 Kwiecień 2011 14:41
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zwróciła uwagę nadawcom publicznym, by nie reklamowali serwisów społecznościowych i nie odsyłali tam widzów oraz słuchaczy bez potrzeby.
Wydane po paru miesiącach stanowisko regulatora nie potwierdziło wcześniejszych obaw, że KRRiT zakaże odsyłania do Facebooka i podobnych serwisów. Krajowa Rada na razie tylko upomina, odnosząc się zwłaszcza do nadawców publicznych, którzy jej zdaniem powinni "zachować kontrolę redakcyjną nad treściami upowszechnianymi w Internecie" – to znaczy najlepiej umieszczać je na własnych portalach, a do innych odsyłać odbiorców tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do zrozumienia audycji. "Prezentowanie na antenie faktu obecności nadawcy na innych portalach i w serwisach społecznościowych powinno mieć charakter informacji pozbawionej cech reklamy czy też promocji samych portali bądź serwisów".
Stanowisko jest reakcją na skargi napływające w tej sprawie do Krajowej Rady. Regulator nie porzuca jednak tematu i w razie kolejnych skarg sprawdzi, czy odsyłanie do Internetu, a zwłaszcza serwisów społecznościowych, nie było w danym przypadku ukrytą reklamą.

Źródło: press.pl (27 kwietnia 2011 r.)
 
pomorskie zachodniopomorskie warmińsko-mazurskie podlaskie mazowieckie kujawsko-pomorskie lubuskie wielkopolskie łódzkie dolnośląskie opolskie śląskie świętokrzyskie małopolskie podkarpackie lubelskie